Práce s parním hrncem

Vaření v páře představuje léty prověřenou metodu zdravého a výživného vaření. Takto připravený pokrm si zachovává svůj objem i přirozenou vlhkost. Nádoba umístěná nad nebo uvnitř vařící vody dokáže uvařit i jinak obtížněji zpracovávané maso s tvrdší texturou, např. hovězí a jehněčí kýta, vepřová panenka. Parní hrnec zvládne mnoho pokrmů, jak masitých, tak zeleninových.

Pojďme si jich pár vyjmenovat, ať máme jasno:

Dušené rybí filé steaky

Snadné vaření a výživný pokrm zároveň. V parním hrnci můžete vařit očištěnou rybu i vcelku, pokud máte dost velký napařovací koš. Ryba se nádherně odděluje od vidličky a dobře se konzumuje. Fantazii se meze nekladou a určitě můžete vyzkoušet i další mořské plody, např. škeble nebo ústřice.

maxresdefault

Kuřecí a drůbeží maso

Vykostěná kuřecí prsa jsou žhavými kandidáty pro vaření v páře. Stejně tak se nemusíte bát udělat takto vcelku bažanta ani slepici. Jako první si drůbež namarinujte, přidejte svěží zeleninu a bylinky.

Zelenina, luštěniny

Správně podušená zelenina poskytuje hojnost živin. Je křupavá na skus. Např. mrkev je nutné ponechat v páře déle, než brokolici. Zeleninu však můžete také nakrájet na menší kousky, bude dříve hotová, např. brambory na půlměsíčky, mrkev najemno, celer na kostičky, cuketu na plátky, houby celé. Parní hrnce připraví fantasticky a chutně i obyčejnou čočku.

sddefault

Další tipy

Ke každému parnímu hrnci byste si měli přečíst návod, abyste věděli, co v jaké nádobě připravovat. Dolů ty, co vyžadují nejdelší přípravu a nahoru zase ty, co jsou hotové první. Jestli máte zeleninu mraženou nebo čerstvou je pro parní hrnec v zásadě jedno, zvládne obojí. Mimo ryb jsou na páře vynikající i mořské plody. Pára se v sestavě hrnců objeví ve 30 vteřinách a pokrm, tak můžete servírovat po pár minutách. Parní hrnec a jeho transparentní nádoby umožní navíc sledovat i průběh vaření v páře.